Sunt o multime de schimbari majore in Heroes of the Storm, desi daca esti un jucator religios de Dota ai putea sa le spui blasfemii, care afecteaza aproape totul. Experienta este impartita si distribuita de-a lungul echipei, decat sa fie impartita individual. Acest lucru e o schimbare majora fata de alte jocuri din domeni, facand in asa fel incat jucatorii individuali sa nu poata fi in fata sau in spatele echipei, atenuand durerea de a fi omorat accidental o data sau de doua ori.
Mortile repetate duc la acelasi lucru la care duc si celelalte jocuri, la un avantaj urias al echipei adverse. Inamicii superiori pot castiga foarte usor, daca tu nu ai o echipa adevarata. Jucatorii de Dota si League of Legends ar putea sa se certe la nesfarsit pe meritele negarii mecanicii, dar Heroes of the Storm l-a facut in asa fel incat sa nu poti realiza acel last hit pe care se bazeaza farmingul din Dota sau League of Legends. Nu exista aur de care sa-ti faci griji si nici un magazin din care sa cumperi obiecte, si nu vei creste in nivel abilitatile individuale ale caracterului. Eroii au doua ultimate, dar vei fi capabil sa alegi doar una in decursul unui joc.
Pana acum sunt 23 de caractere din care poti sa alegi, cu Blizzard oferind o rotatie saptamanala de 6 eroi din care poti sa alegi sa joci gratuit. Caracterele sunt categorisite in Assassin, Warrior, Support si Specialist. Exista caractere precum Abath, specialistul de evolutie Zerg, care nu are abilitate de a ataca direct jucatorii inamici, dar in schimb poate sa de-a buffuri jucatorilor aliati, sa spawneze lacuste care actioneaza ca si minioni, sau sa cloneze jucatori aliati cu abilitatea sa. Acest erou nu ar putea exista fara experienta impartasita din Heroes of The Storm si este un erou fantastic.